2015-07-08

Sommarhelg i Stockholms skärgård

Jag och Hanna åkte ut i skärgården och tältade en fredag eftermiddag efter jobbet. Vi slog upp tarpen på en klippa och livet lekte. På lördag morgon visade det sig att en av Hannas kompisar hade en stuga på ön, och då blev det en spontan grillkväll varefter vi övernattade i trädgården.

Avstigning! Vi var inte de enda camparna som klev av båten.
Fin natur i sommarvärmen.
Vi hittade en riktigt fin klippa och slog läger.
Kvällsdopp i kvällssolen!
Solnedgång. 
Morgonen därpå, lite molnigt till en början men sen kom solen fram.
Det fanns kor på bete på ön mittemot! Det förklarade en del ljud jag hörde på natten...
Vi packade ihop våra grejer och satte kurs mot Hannas kompis som hade en stuga på ön. Men först en färdöl på den lokala serveringen!
Grillkväll i klassiskt svenskt snitt.
Vi var oroliga för mygg men istället var det sniglar som blev problemet, mördarsniglar! Jag vaknade av att jag hade en på mitt liggunderlag precis vid huvudet. Jag knäppte bort den men vaknade senare av att jag hade två till vid huvudet och två som var och åkte uppe på tarpen! På morgonen hade vi snigelspår på kläderna...
Hanna väntar på båten som ska ta oss hem.
Jag har bott många år i Stockholm men det här är en av mycket få gånger jag har varit i skärgården, det får det bli ändring på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar